КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ

АКАДЕМІЯ КУЛЬТУРИ I МИСТЕЦТВ

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

Шульгіна Валерія Дмитрівна

Посада: професор

Науковий ступінь: доктор мистецтвознавства

Вчене звання: професор

Сфера наукових інтересів:

  • національна музична бібліографія
  • музична україніка.

У 1993 році отримала вчене звання професора. З того часу і до 2003 року очолювала сектор нотних видань бібліотеки імені В. Вернадського, спрямовуючи його дослідницьку діяльність. Саме під її керівництвом у НБУВ було систематизовано унікальні музичні фонди, що містили вагому інформацію про вітчизняні культурні артефакти. Це й стало основою для подальшої докторської дисертації на тему «Музична україніка: інформаційний і національно-освітній простір», що було нею захищено 2002 року у Національній музичній академії України імені П.І. Чайковського.

Станом на 1999 рік було видано понад 100 авторських наукових публікацій в різноманітних виданнях.

З 2004 року працювала у Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв.

Станом на 2020 рік рецензує монографій, автореферати кандидатських та докторських дисертацій,  систематично виступає офіційним опонентом здобувачів.

Є членкинєю Національної спілки композиторів України, з 1997 року ‒ Міжнародної асоціації бібліотек, архівів, документальних центрів (ІAML), з 2002 року ‒ Міжнародного товариства «Електронне зображення та візуальні мистецтва» (EVA), якнайменш, з 2009 року ‒ спеціалізованої вченої ради за спеціальністю «Теорія та історія культури» при НАКККіМ та спеціалізованої вченої ради за спеціальністю «Теорія та методика музичного навчання» при НПУ імені М.П. Драгоманова, з 2020 року ‒ організаційного комітету з підготовки та проведення Всеукраїнського відкритого конкурсу піаністів імені С.С, Прокофєва. З 2008 до 2010 року була членкинею експертної ради ВАК України з культурології та мистецтвознавства.

Є авторкою низки енциклопедичних статей для Української музичної енциклопедії та Енциклопедії сучасної України.

Наукові публікації

1. The Concept of Auther’s Art School International «Montessori Centor»: the Europea Vector // Вісник НАКККіМ. № 3.  Київ: НАКККіМ, 2017. С.80-84.

2. Синергетична парардигма простору культури: монографія.  Київ: НАКККіМ, 2014.. 398 с.

3. Творча діяльність особистості у системі мистецької освіти України: європейський контекст // Вісник НАКККіМ № 2 .  Київ : НАКККіМ, 2017. С. 14-20.

4. Українська музична педагогіка (Перевидання з оновленням тексту).  Київ: НАКККіМ, 2016.  262 с.

5.Дні і роки М.В. Лисенка, зібрані в одне видання // Вісник НАКККіМ.  № 4 .  Київ : НАКККіМ, 2016. С. 66-70.

6.Комунікативні функції художнього спілкування в музичному мистецтві // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім.. В. Гнатюка. № 1 (40). Тернопіль, 2019. С.28-34.

7. Внесок Уляни Граб у науковий дискурс еміграційного музикознавства  //  Сучасний культурний простір у мистецтвознавчому дискурсі. Київ: НАКККіМ, 2019. С. 42-45.

8. Експертна оцінка творів Элизавети Білоградської і Максима Березовського в архівах Європи: рукописна спадщина української культури ХУІІІ століття // Наукова атрибуція творів мистецтва, експертиза та оцінка культурних цінностей. Київ: НАКККіМ, 2019. С. 141-148.

9.Unique Manuscripts and Printed Documents of Ukrainian Musical Culture of the 18th Century: Sources Search //Cultural and Arts Studies of National Academy of Culture and Arts Management. Lviv- Torun: Liga-Press, 2019. S. 166-183.

10. Олімпійський музичний рух в Україні: діалог академічної і масової культур // Трансформація мистецької освіти і культури: традиції і сучасність. Проблеми поколінь і їх культурно-мистецькі втілення. Одеса: Астропринт, 2020.С.91-96

11. Monuments of Musical Ukrainica  Expert Assessment // Український мистецтвознавчий дискурс. Київ: НАКККіМ, 2020. С. 353- 375.