КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ

АКАДЕМІЯ КУЛЬТУРИ I МИСТЕЦТВ

ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

Контрольний урок з дисципліни «Педагогічна практика» студентів 3-4 курсів спеціальності 025 Музичне мистецтво (23.05.2023)

Контрольний урок з дисципліни «Педагогічна практика» студентів 3-4 курсів спеціальності 025 Музичне мистецтво (30.11.2022)

Підсумкове заняття з дисципліни «Педагогічна практика» студентів 4 курсу спеціальності 024 Хореографія (06.12.2022)

ПРАКТИКА 2022

Традиційно, перед виїздом студентів випускних курсів на переддипломну практику, на всіх спеціальностях та спеціалізаціях згідно встановленого графіку проходять настановні наради.

Цього навчального року вони відбулись на спеціальностях «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Хореографія», «Сценічне мистецтво» - 24.01, спеціальність «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» - 04.02. В роботі нарад взяли участь завідувач навчально-виробничої практики Інституту Ганулич Т.Ю., практичний психолог Боднар А.В., голови циклових комісій –  Шевцова І.М., Ухач Л.І., Гомоляк М.М., Малишка Н.О., та викладачі-консультанти – Сівак Є.М., Кучмаш В.О., Бабяк Є.Я., керівник навчальної групи – Довганич О.І.  Студентів ознайомлено з метою і завданнями переддипломної практики, змістом, структурою, організацією практики, обов’язками студентів-практикантів, надано необхідні рекомендації щодо обсягу, організації і якості виконання завдань, оформлення звітної документації практики. Викладачі побажали студентам-практикантам успіхів у процесі проходження практики.

У 2021-2022 навчальному році для студентів спеціальностей «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Сценічне мистецтво», «Хореографія»,   переддипломна практика проходила з 31 січня по 04 березня, спеціальність «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» – з 07 лютого по 04 березня.

Для  проходження практики були визначені такі установи  культури та освіти області:

  • Комунальний заклад «Закарпатський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. братів  Шерегіїв» Закарпатської обласної ради ;
  • Комунальний заклад «Закарпатський обласний академічний театр ляльок» Закарпатської обласної ради;
  • Комунальний заклад культури «Заслужений академічний
  • Закарпатський народний хор» Закарпатської обласної ради;
  • Національна бібліотека України ім. Ярослава Мудрого;
  • Комунальний заклад «Закарпатська обласна універсальна наукова    бібліотека ім. Ф. Потушняка» Закарпатської обласної ради;
  • Комунальний заклад «Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва» Закарпатської обласної ради;
  • Комунальний заклад «Ужгородська публічна бібліотека» Ужгородської міської ради;
  • Бібліотека-філія №1 Комунального закладу «Ужгородська публічна бібліотека» Ужгородської міської ради;
  •  Комунальний заклад «Центр культури та дозвілля Чопської міської територіальної громади Ужгородського району Закарпатської області»;
  • Будинок культури с. Невицьке Оноківської сільської ради;
  • Іршавський міський Будинок культури Іршавської міської ради;Будинок культури смт. Дубове Дубівської селищної ради
  • Комунальний заклад «Сільський Будинок культури с. Стеблівка Хустської міської ради;                           
  • Будинок культури с. Березово Горінчівської сільської ради;
  • Комунальний заклад «Центр культури і дозвілля м. Турка»
  • Будинок культури с. Мала Бийгань Великобийганської сільської ради;
  • Громадська організація «Клуб спортивного танцю «Грація» Ужгород;
  • Бібліотека Державного навчального закладу «Ужгородський центр професійно-технічної освіти»;
  • Бібліотека-філія для дітей Рахівської публічної бібліотеки;
  • Бібліотека Холмовецької гімназії Пийтерфолвівської сільської ради
  • Бібліотека Комунального закладу вищої освіти «Ужгородський  інститут культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради
  • Дитяча хореографічна студія Комунального закладу вищої освіти «Ужгородський інститут культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради;

На практику було направлено 43-х студентів випускних курсів денної форми навчання, підготовлено відповідні накази. Бази практики були визначені та заздалегідь узгоджені з департаментом культури Закарпатської ОДА, укладені угоди на проведення практики з головами ОТГ та безпосередніми директорами та завідувачами баз практик. Відповідно до умов угоди про проведення практики студентів, для інформування керівників баз практики про прибуття студентів та узгодження програм практики були направлені офіційні листи.

Не дивлячись на складності у проведенні виїзних практик, що були повязані з початком війни в Україні, практика пройшла успішно. Зібрано та узагальнено матеріали практики, виставлено оцінки.

Студенти ІІІ та ІV курсів спеціальності «МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО» проходили такі види практики:

- педагогічну («Духові та естрадні інструменти», «Народні інструменти», «Хорове диригування», «Спів»);

- практику роботи з хором («Хорове диригування»);

- практику роботи з оркестром («Духові та естрадні інструменти», «Народні інструменти»);

- концертно-виконавську («Духові та естрадні інструменти», «Народні інструменти», «Хорове диригування», «Спів»). Всі види практик забезпечені робочими програмами,  методичними матеріалами, нотною літературою, інструментарієм. Ці види практики проходять в рамках навчального процесу згідно розкладу занять. Підсумковий контроль з вищезазначених видів практики проходив в он-лайн режимі.

НА ПРАКТИКУ З ПОЗИТИВНИМ НАСТРОЄМ ТА КРЕАТИВНИМИ ТВОРЧИМИ ІДЕЯМИ!

З 25. 01. по 29.01 відбулись настановні наради з переддипломної практики. Студенти всіх спеціальностей та спеціалізацій отримали направлення на практику, програму практики та інші методичні матеріали, передбачені програмою (щоденник, календарний план, індивідуальне завдання, методичні вказівки та ін.), консультації щодо оформлення всіх необхідних документів та форм звітності.

Психолог Інституту Боднар Анжеліка Василівна провела анкетування  студентів перед виїздом на практику. Був проведений обовязковий інструктаж з техніки безпеки.

 Викладачі-керівники практики від Інституту побажали студентам успішного проходження переддипломної практики,  реалізації творчих задумів, яскравих вражень в нових колективах.

ПРАКТИКА  2021

Завершилась переддипломна практика для студентів випускних курсів спеціальностей «Хореографія», «Сценічне мистецтво», «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». В онлайн-режимі на платформі ZOOM відбулись підсумкові наради зі студентами всіх спеціальностей та спеціалізацій. Студенти-практиканти поділились своїми враженнями від проходження практики.

Перші кроки у професії !

         Переддипломна практика для студентів випускних курсів Комунального закладу вищої освіти «Ужгородський інститут культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради – це змога проявити свою творчу особистість, реалізувати в реальних умовах набуті за період навчання знання та професійні навички.

Терміни практики: 01 лютого – 05 березня – «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Сценічне мистецтво», «Хореографія»; 

08 лютого – 05 березня – «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».

Для  проходження практики були визначені кращі установи  культури та освіти області державної та приватної форм власності:

  • Комунальний заклад «Закарпатський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. братів  Шерегіїв» Закарпатської обласної ради ;
  • Комунальний заклад «Закарпатський обласний академічний театр ляльок» Закарпатської обласної ради;
  • Комунальний заклад культури «Заслужений академічний Закарпатський народний хор» Закарпатської обласної ради;
  • Мукачівський драматичний театр;
  • Ужгородська дитяча школа мистецтв ;
  • Туря-Реметівська школа мистецтв;
  • Ужгородська ЗОШ №12;
  • Середнянський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. Середнянської селищної ради;
  • Виноградівська Центральна районна бібліотека;
  • Драгівська сільська бібліотека;
  • Бібліотека Комунального закладу вищої освіти «Ужгородський інститут культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради;
  • Дитяча хореографічна студія Комунального закладу вищої освіти «Ужгородський інститут культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради;
  • Центр естетичного виховання «Джерельця Карпат»;
  • Студія дитячого розвитку «Амбрела»;
  • Студія повітряної акробатики та поул спорту INDI FLYing ART;
  • Ужгородський центр творчого розвитку для  дітей та дорослих «Зіраті-Зефірчик»;
  • Хореографічний колектив «Гармонія»;
  • Центр розвитку дітей «Деревце»;
  • Laren Dance Studio;
  • Будинок культури с. Стеблівка Хустської міської ради;
  • Будинок культури с. Білки Білківської сільської ради;
  • Клуб с. Полянська Гута Тур’є-Реметівської сільської ради;
  • Клуб с. Оноківці Оноківської сільської ради

Практика студентів-акторів спеціальності «СЦЕНІЧНЕ МИСТЕЦТВО» проходила в одному з провідних театрів області – Мукачівському драматичному театрі. Професійна сцена надихає, активізує, мотивує, дає можливість реалізації творчого потенціалу, відкриття нових граней таланту. Протягом пяти тижнів практики у студентів був щільний творчий графік. Окрім роботи над підсумковою виставою, студенти провели майстер-класи з театральної біомеханіки для студійців театру-студії «Трикутник», зіграли документальну драму «Літа мої», яка припала до душі не тільки студійцям, а  й широкому загалу глядачів, провели профорієнтаційну роботу в Мукачівській міській бібліотеці, відвідали відкритий урок зі сценічної мови в Мукачівській школі мистецтв, мали зустріч з професійними акторами театру та з народною артисткою України Лідією Пироговою.

Заключним акордом став практичний показ вистави Д. Нігро «Звірині історії». Це драматичний колаж про тварин, схожих на людей, та про людей, схожих на тварин (режисер-постановник – головний режисер театру Євген Тищук). У виставі студенти застосували систему В. Мейєрхольда «Театральна біомеханіка», головною формулою якої слугує вираз: думка – рух – емоція – слово. Робота молодих акторів була щиро сприйнята глядацькою аудиторією! П’ять тижнів практики промайнули «на одному диханні» завдяки підтримці викладачів-наставників від Інституту Євгена Віталійовича та Вероніки Вікторівни Тищуків.

Студенти спеціальності «ХОРЕОГРАФІЯ» проходили практику артиста ансамблю народного (сучасного) танцю, педагогічну практику та практику керівника аматорського колективу.

Педагогічна практика - це робота з дітьми  різних вікових категорій. Впродовж багатьох років наш навчальний заклад співпрацює з Ужгородською дитячою школою мистецтв та Ужгородською загальноосвітньою школою № 12. Студенти працювали під керівництвом досвідчених викладачів та самостійно проводили заняття з народно-сценічного, класичного та сучасного танцю.

Для проходження практики керівника аматорського колективу буди укладені угоди не тільки з державними установами освіти та культури, а також з приватними хореографічними колективами, які мають прекрасну матеріально-технічну базу та керівників-професіоналів. Під керівництвом досвідчених наставників студенти здійснили яскраві хореографічні постановки.

Практика артиста ансамблю народного (сучасного) танцю проходила в середовищі найкращих фахівців професійних колективів області –Комунального закладу «Закарпатський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. братів  Шерегіїв» та Комунального закладу культури «Заслужений академічний Закарпатський народний хор» Закарпатської обласної ради. Студенти отримали можливість відчути атмосферу професійних колективів, збагатити свій репертуар новими постановками. Творчі колективи Заслуженого академічного Закарпатського народного хору та музично-драматичного театру дуже тепло прийняли студентів-практикантів, поділились з ними своїм досвідом, а студенти в свою чергу здивували професіоналів високим  рівнем підготовки, продемонстрували блискучий результат на підсумкових виступах. Найвищою оцінкою роботи студентів стало запрошення їх на роботу в ці провідні колективи нашої області. Велика подяка керівнику практики від навчального закладу  Баб’як Є.Я. та всім викладачам циклової комісії хореографії.

Студентки випускного курсу спеціальності  «ІНФОРМАЦІЙНА, БІБЛІОТЕЧНА ТА АРХІВНА СПРАВА» проходили переддипломну практику  у Виноградівській центральній районній бібліотеці, Драгівській сільській бібліотеці та у двох структурних підрозділах нашого навчального закладу – бібліотеці та архіві. Пряма мова студентів: «Було надзвичайно цікаво і водночас відповідально, адже нам дуже хотілося показати якнайкраще наші теоретичні знання на практиці. І нам це вдалося, оскільки нашу роботу було високо оцінено керівниками практики. Комусь більше подобалося працювати в бібліотеці, хтось віддавав перевагу архівній справі. Від Елеонори Юліївни ми багато дізналися нового під час виставкової роботи, зокрема, що таке виставка-айстопер, виставка-роздум, виставка-інсталяція та ін. Працювали на всіх ділянках бібліотечної роботи. Взяли участь у Міжнародному флешмобі, присвяченому 150-й річниці від дня народження Лесі Українки (у соцмережах понад 800 переглядів),  стали переможцями в  онлайн вікторині "Леся Українка - голос України у світі". Інтелектуальний батл з нами  зіграли студенти Дніпропетровського ФМХКК (проводила Наукова бібліотека КНУКіМ).

          В архіві ми опинилися ніби в іншому вимірі. Це абсолютно інший вид роботи з документами, ніж в бібліотеці. Лідія Володимирівна нам розповіла про основні положення архівної справи. Тут ми навчилися на практиці опрацьовувати документи згідно архівних правил. Ознайомилися з вимогами проведення експертизи цінних документів та актуальності їх практичного використання.

Проходження практики справило на нас приємні та незабутні враження. Ми набралися хорошого практичного досвіду, переконалися, що обрана професія – це саме те, що нам потрібно  і можемо впевнено сказати, що ми готові приступити до роботи після закінчення навчання.

Окрема вдячність нашим керівникам практики Оксані Анатоліївні Телеп, Марії Михайлівні Гомоляк та всім викладачам спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» за набуті знання, за уважне ставлення до нас, практиканток, за можливість проявити себе на різних ділянках бібліотечно-архівної справи».

Марія Землякова, студентка ІІІ курсу ІБАС.

Протягом практики студенти спеціальності «МЕНЕДЖМЕНТ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ» спільно з колективами баз практик провели цілий ряд різнопланових заходів, вдало реалізували власні творчі проекти як організатори культурно-дозвіллєвої діяльності та керівники самодіяльних творчих колективів (театрального, вокального). Залучились до профорієнтаційної роботи, презентували свій навчальний заклад. На високому професійному рівні продемонстрували свої підсумкові роботи. На практиці студенти мали змогу пізнати всі тонкощі, складності та переваги професії організатора культурно-дозвіллєвої діяльності та керівника творчого колективу. Зі слів студентів, під час проходження практики вони остаточно переконались у правильності вибору професії! Тож, після отримання диплому, обовязково повернуться на роботу у заклади культури! Успішним проходженням практики студенти завдячують своїм викладачам-керівникам практики  від Інституту – Сівак Є.М., Шип О. В, Новак О.Ю.

Дирекція навчального закладу, викладачі-консультанти, які здійснювали процес підготовки та перевірку практики, щиро вдячні директору-художньому керівнику КЗ «Закарпатський академічний обласний український музично-драматичний театр ім. братів Шерегіїв» Закарпатської обласної ради – Марюхничу В.В., директору КЗ «Закарпатський академічний театр ляльок» Закарпатської обласної ради – Петію М.Й., директору-художньому керівнику Мукачівського драматичного театру – Глебі Ю.Ф., директору-художньому керівнику КЗК «Заслужений академічний Закарпатський народний хор» Закарпатської обласної ради –Петій-Потапчук Н.Й., директору Ужгородської ДШМ – Громовій Н.Б., директору Турє’-Реметівської школи мистецтв Козак О.І., директору Ужгородської ЗОШ №12 – Харіній Я.Ю., голові громадської організації «Джерельця Карпат» – Сачко Е.М., керівнику танцювального колективу Ужгородського Центру творчого розвитку для дітей для дорослих «Зіраті-Зефірчик» – Ардельяновій Т.В., керівнику Студії дитячого розвитку «Амбрела» – Табакович О.В., керівнику хореографічного колективу «Гармонія» -  Рошко Л.М., директору Центру розвитку дітей «Деревце» - Шевченко А.А.,     директорам та завідуючим клубних та бібліотечних установ – Гричушенко М.М., Добошу І.М., Вашкебі К.Г., безпосереднім керівникам практикою –  Орєшніковій Н.А., Тищуку Є.В., Бабука В.Е., Лукечі Е.Ю., Синичка В.П., Керецман В.Ю., Вайзер Л.В., Чумаковій К.М., Шютів Г.Е., Кізюр І.В.

Карантинні обмеження внесли свої корективи у процес проходження практики, але не дивлячись на обставини, переддипломна практика пройшла на дуже достойному рівні! Практиканти вражені високим професіоналізмом своїх наставників! Для них Ви – взірець! Спілкування з Вами, справжніми фахівцями своєї справи, людьми, для яких мистецтво є сенсом життя, стало для майбутніх працівників культури неоціненним практичним досвідом, тим підґрунтям, що надасть їм впевненості у подальшій самостійній роботі.

 

Завідувач навчально-виробничої практики                    Тетяна Ганулич

Згідно навчального плану студенти спеціальності «Музичне мистецтво», спеціалізацій «Народні інструменти», «Духові та естрадні інструменти», «Хорове диригування» вивчають такі дисципліни як, «Педагогічна практика», «Концертно-виконавська практика», «Практика роботи з хором, оркестром (ансамблем)».

 Метою проходження педагогічної практики є підготовка молодих спеціалістів, яким необхідно дати сучасні знання та якісну практичну підготовку, сформувати у них потяг до педагогічної діяльності, творчого пошуку. Особливість педагогічної практики – індивідуальна форма занять, тобто викладач-наставник проводить заняття з кожним студентом індивідуально, сполучаючи одночасно навчальні, практичні і контролюючі завдання. Для якісного забезпечення проходження цих видів практик, розроблено відповідну звітно-облікову документацію, відкрито дитячу музичну студію. Учні ЗОШ м. Ужгорода та Ужгородського району мають змогу безкоштовно навчатись співу, займатись на обраному музичному інструменті зі студентом-практикантом під керівництвом досвідчених викладачів. Формою контролю є академічні концерти, де учні  виконують вивчений музичний матеріал. Студенти-практиканти спільно з викладачами детально аналізують  та оцінюють виступ кожного учня-студійця.

Підсумкові контрольні заходи студентів ІІІ-ІV курсів спеціальності "Музичне мистецтво" з дисципліни  "Педагогічна практика"

Педагогічна практика для студентів спеціальності «Хореографія» реалізується в рамках навчального процесу. Вивчення цієї дисципліни сприяє вихованню молодих фахівців, які з часом забезпечуватимуть надзвичайно важливе завдання – гармонійне виховання підростаючого покоління. Педагогічна практика в хореографії – особливий вид розумової праці, яка носить творчий характер і  відзначається високим ступенем напруження. З часом молоді фахівці будуть керувати емоційним станом дітей і підлітків, створеним під впливом музики і хореографії. Виконання всіх типів завдань педагогічної практики обов’язково контролюється викладачем. Під час спілкування зі студентом викладач робить свої зауваження, надає відповідні настанови та поради. На базі інституту успішно діє дитяча хореографічна студія, де майбутні викладачі хореографії мають змогу отримати перші педагогічні навички, здійснювати цікаві постановочні номери,  набувати досвіду спілкування з дітьми різних вікових категорій.

Підсумкове заняття студентів ІV курсу спеціальності "Хореографія" з дисципліни "Педагогічна практика" на базі дитячої хореографічної студії. Керівник студії - Балега Ю. І.

Концертно-виконавська практика є однією з форм підготовки випускників інституту до педагогічної та виконавської діяльності. Обов’язковим компонентом концертно-виконавської практики є участь  студентів у концертних виступах.

У процесі виховання виконавської майстерності формуються почуття розвитку та навиків виконавських здібностей, відповідальності, цілеспрямованості, наполегливості, волі, самодисципліни, виховання естрадної витримки.

Практика роботи з хором, оркестром (ансамблем) є результатом теоретичного засвоєння цілого комплексу питань, що характеризують діяльність такого складного організму як хоровий (оркестровий) колектив, оволодіння методикою репетиційного процесу, навичками психологічного впливу на колектив. Практика роботи з хором (оркестром) потребує глибоких професійних та різносторонніх знань, ерудиції, організаторських здібностей.

Студенти інституту мають змогу працювати з хорами (ансамблями) як дитячими так і дорослими, самодіяльними та професійними. Вони отримують неабиякий досвід для майбутньої професійної діяльності.

Молодший спеціаліст

Практичне навчання студентів КЗВО «Ужгородський інститут культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради – невід’ємна складова частина процесу підготовки висококваліфікованих фахівців у галузі культури і мистецтва.

Важко переоцінити роль і значення практичного досвіду у формуванні  майстерності та професійному становленні грамотного, відповідального, цілеспрямованого майбутнього працівника культури.

У навчальному закладі склалась чітка система організації та проведення всіх видів практичних занять, що носить комплексний характер і передбачає нерозривну єдність теоретичної та практичної підготовки протягом всього періоду навчання. Розвивається свідоме ставлення до майбутньої професійної діяльності, прищеплюється любов до обраного фаху.

Значний практичний досвід студенти спеціальностей «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Сценічне мистецтво», Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» отримують на заняттях з навчальної практики, що проходить згідно розкладу занять на базі інституту. На численних заходах, що проводяться  протягом вивчення цього предмету, вони мають можливість спробувати свої сили в якостях  ведучого,  сценариста, режисера, актора, оформлювача сцени, керівника та учасника творчого колективу, сольного виконавця; студенти спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»  обслуговують користувачів у читальній залі бібліотеки інституту, працюють з автоматизованою бібліотечною системою «ІРБІС», оформлюють змістовні бібліотечні  виставки, беруть участь у культурно-просвітницьких  заходах, що проводяться в інституті та провідних бібліотеках міста.

Завершальним  акордом,  логічним переходом від навчальної є переддипломна практика, яка ставить  перед студентами ряд завдань: закріпити теоретичні знання, практичні уміння і навички та творчо застосувати їх, самореалізуватись в умовах діяльності конкретного закладу культури, розвинути свою професійну ініціативу та громадську активність, виявити культуру ділового спілкування та ін. На практиці відбувається цілісне усвідомлення змісту майбутньої професії, що формується на основі власних практичних дій під керівництвом досвідчених фахівців у галузі культури і мистецтва. Практика сприяє формуванню реалістичного підходу до обраної професії.

Впродовж багатьох років базами переддипломної практики для студентів коледжу є  кращі установи культури області: Комунальний заклад «Закарпатська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Ф.Потушняка» Закарпатської обласної ради,  Комунальний заклад «Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва» Закарпатської обласної ради, Ужгородська міська централізована бібліотечна система, Комунальний заклад «Закарпатський  обласний  академічний  український музично-драматичний театр ім. братів Юрія-Августина та Євгена Шерегіїв» Закарпатської обласної ради, Комунальний заклад  «Закарпатський обласний театр ляльок» Закарпатської обласної ради,  Комунальний заклад «Закарпатська обласна філармонія» Закарпатської обласної ради, Комунальний заклад культури «Заслужений академічний Закарпатський народний хор» Закарпатської обласної ради, Мукачівський драматичний театр, Ужгородська,  Коритнянівська та Середнянська школи естетичного виховання, районні, міські, сільські Будинки культури, Центральні районні бібліотеки. В рамках переддипломної практики студенти спеціальності «Хореографія» проходять три види практики: практика артиста ансамблю народного (сучасного) танцю; практика керівника аматорського колективу; педагогічна практика. Плідна співпраця поєднує наш навчальний заклад та загальноосвітні школи міста Ужгорода :Ужгородська спеціалізована ЗОШ I-III ст. №2 з поглибленим вивченням окремих предметів, Ужгородська  ЗОШ I-III №12,  Ужгородський багатопрофільний ліцей-ЗОШ I-III ст.№20, Ужгородська  ЗОШ I-III №8;  

Проведення підсумкових заходів традиційно проходить за присутності керівників баз практик, начальників відділів культури, представників органів місцевого самоврядування, що створює позитивний імідж навчальному закладу, сприяє подальшому працевлаштуванню випускників коледжу.

Стало доброю традицією проведення настановчих нарад перед виїздом на практику та підсумкових конференцій, на яких проходить детальне обговорення та аналіз проведених практичних заходів, демонструються фото та відео матеріали з використанням сучасних новітніх інформаційних  технологій. Щорічно оформлюється виставка матеріалів практики,  виготовляється фото-банер, де представлені найяскравіші моменти проходження практики.

Cама специфіка навчального закладу є такою, де теорія тісно поєднується з практикою вже з перших років навчання. Студенти інституту є постійними  учасниками  різноманітних заходів, що проводяться на рівні міст, районів, обласному, всеукраїнському рівнях та за кордоном. Концерти, конкурси, фестивалі, презентації, ігрові програми, тематичні конференції, мистецькі акції, круглі столи і т.д. сприяють їх професійному становленню, вчать сценічній витримці, стають для майбутнього працівника культури неоціненним практичним досвідом, тим підґрунтям, що надасть впевненості у подальшій самостійній роботі.

Практика  2020

  Останній семестр випускного курсу для студентів Комунального закладу вищої освіти «Ужгородський інститут культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради – це період найкращої можливості випробувати себе за обраним професійним напрямком, ознайомитись зсередини з роботою культурно-мистецьких закладів, отримати безцінний фаховий досвід, що сприятиме у подальшій самостійній роботі.

            Спеціальність – «Менеджмент соціокультурної діяльності»

Бази практики :

  • Перечинський районний будинок культури;
  • Будинок культури с. Н. Селище Хустського району;
  • Будинок культури с. Чинадієво Мукачівського району;
  • Будинок культури с. Новоселиця Тячівського району ;
  • Будинок культури с. Чумальово Тячівського району ;
  • Клуб с. Оноківці Ужгородського району;

Протягом п’яти тижнів практики студенти ознайомились зі специфікою роботи клубних закладів, працювали спільно з колективами баз практик, брали участь у заходах, запланованих базами практики, проявили себе організатори культурно-дозвіллєвої діяльності, працювали з самодіяльними творчими колективами, виступали як сольно, так і в складі колективів, проводили анкетування та ігрові програми з учасниками гуртків, брали участь у написанні сценаріїв, виготовляли реквізит, були ведучими заходів, проводили профорієнтаційні бесіди з випускниками місцевих ЗОШ і т.д. Студенти проявили ініціативність, відповідальність, зацікавленість до обраної професії. Підсумкові заходи виявились дуже результативними. На всіх без винятку базах практики були представлені достойні роботи. Студенти повернулись з практики переповнені позитивними емоціями та приємними враженнями.

Спеціальність –  «Сценічне мистецтво»

База практики : Мукачівський драматичний театр

2019-2020 навчальний рік – особливий для студентів спеціальності «Сценічне мистецтво». Вперше проходили переддипломну практику студенти-актори! Зі слів студентів, вони надзвичайно задоволені, що практика проходила в одному з провідних театрів області – Мукачівському драматичному театрі. Адже, саме на професійній сцені є всі можливості втілити свої творчі задуми, реалізувати поставлені завдання, відкрити в собі нові таланти. Студенти-практиканти прониклись надзвичайно творчою театральною атмосферою, опанували нові ролі поряд з високопрофесійними акторами театру, які своїм прикладом надихали та мотивували їх досягати вершин акторської майстерності. Підсумковий показ студентів-акторів – «Зона душі» драматичні зонги за мотивами п’єси Я. Головацького «Попелюха». Глибока тематика, неперевершена режисура, прониклива акторська гра справили незабутні враження на глядача.  Щира подяка головному режисеру театру Євгену Тищуку за віру у кожного зі студентів та отриманий неоціненний досвід.

Спеціальність – «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»

Бази практики:

  • КЗ «Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва» Закарпатської обласної ради;
  • КЗ «Закарпатська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Ф. Потушняка» Закарпатської обласної ради;
  • Ужгородська міська бібліотека для дітей «Казка»;
  • Бібліотека-філія №2 Ужгородської ЦМБС;
  • Міжгірська центральна районна бібліотека;
  • Бібліотека Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ст. №8;
  • Бібліотека КЗВО «Ужгородський інститут культури і мистецтв» Закарпатської обласної ради;

За короткий термін практики студенти-практикантки ознайомились з основними напрямками роботи бібліотек, з діяльністю структурних підрозділів, провели цікаві культурно-просвітницькі заходи, детально ознайомились з роботою інтернет-центру, працювали з програмою «Ірбіс», були присутніми на презентаціях нових книг, оформлювали книжкові виставки. Не дивно, що найбільш цікавою для студентів виявилась робота у відділі обслуговування користувачів (читальній залі, абонементі), тому що ця робота пов’язана безпосередньо з живим спілкуванням. Практиканти вражені високим професіоналізмом працівників бібліотечних установ баз практик. Спілкування з ними було надзвичайно цікавим та корисним для професійного росту наших студентів.

 

Спеціальність – «Хореографія»      

 Бази практики:

  • КЗ «Закарпатський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. братів  Шерегіїв» Закарпатської обласної ради (балетна група) ;
  • КЗК «Заслужений академічний Закарпатський народний хор» Закарпатської обласної ради (балетна група);
  • Ужгородська дитяча школа мистецтв.

Практика артиста ансамблю народного (сучасного) танцю була для студентів надзвичайно цікавою та результативною. Адже вони отримали можливість відчути атмосферу театру, збагатити свій репертуар новими постановками, попрацювати поряд з високопрофесійним акторським складом КЗ «Закарпатський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. братів  Шерегіїв» Закарпатської обласної ради. Окрім звичних суто хореографічних завдань, студенти-хореографи опановували ази акторської гри, сценічної майстерності. Результатом їх плідної роботи стала участь у виставах «Мауглі», «Нічний вартівник і праля», «Про що плачуть верби» та «Жменяки». Студенти спеціалізації «Народна хореографія» мали змогу проходити практику у колективі, що є візитівкою нашого краю – Комунальний заклад культури «Заслужений академічний Закарпатський народний хор» Закарпатської обласної ради (балетна група). Вони вивчили ряд танців з репертуару колективу, взяли участь у концерті, присвяченому 206-ій річниці від дня народження Т.Г. Шевченка. Яскраві хореографічні постановки, високий професійний рівень артистів балету, хору та оркестру справили на студентів незабутні враження.

На педагогічній практиці в Ужгородській дитячій школі мистецтв  студенти-хореографи відвідували та аналізували заняття з народно-сценічного, класичного та сучасного танцю. Під керівництвом досвідчених викладачів проводили уроки з дітьми різних вікових категорій. Майже всі педагоги-наставники студентів є випускниками нашого навчального закладу, які успішно працюють в Ужгородській ДШМ, та з року в рік щиро діляться досвідом зі своїми молодшими колегами, майбутніми викладачами хореографії.

Проходження студентами переддипломної практики – змога проявити свою творчу особистість, реалізувати в реальних умовах набуті за період навчання знання та професійні навички. Це можливість переконатись, що обрана ними професія надзвичайно цікава, потрібна, але водночас і дуже відповідальна, яка вимагає глибоких знань, професійної обізнаності, творчого уміння, великої самовідданої праці.

Дирекція та педагогічний колектив інституту щиро вдячні за співпрацю департаменту культури Закарпатської ОДА – Бабунич О.Ю., Воронич М.І., Гойдош В.А., начальникам відділів культури РДА – Гудаку В.А., Котляр М.З., Кричковській О.М., директору-художньому керівнику КЗ «Закарпатський академічний обласний музично-драматичний театр ім. бр. Шерегіїв» Закарпатської обласної ради – Марюхничу В.В., директору-художньому керівнику КЗК «Заслужений академічний Закарпатський народний хор» Закарпатської обласної ради – Петій-Потапчук Н.Й., директору-художньому керівнику Мукачівського драматичного театру Глебі Ю.Ф., директору Ужгородської ДШМ – Громовій Н.Б., директору КЗ «Закарпатська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Ф.Потушняка» Закарпатської обласної ради – Канюці О.А., директору КЗ «Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва» Закарпатської обласної ради – Чіка В.Д., директору Ужгородської міської центральної  бібліотеки – Ленарт Л. М., директорам будинків культури та завідуючим клубних закладів – Гричушенко М.М., Лях Н.В., безпосереднім керівникам практикою – Сньозику Д.В., Тищуку Є.В., Грігаш М.В., Форкуца М.М., Вудмаска Т.М., Лукечі Е.Ю., Синичка В.П., Керецман В.Ю., Вайзер Л.В.

Дитяча музична та хореографічна студії

Учениця дитячої музичної студії (вокал) Каріна Корнута, клас викладача – заслуженого працівника культури України Валентини Зелінки є багаторазовою переможницею престижних Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів і фестивалів. 

    Надзвичайно пишаємось такими талановитими студійцями та їх наставниками.